Palacsintaxx blogja

Kezdőlap » Játék » Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut teszt.

Deus Ex: Human Revolution Director’s Cut teszt.

Follow Palacsintaxx blogja on WordPress.com
2013. november
h k s c p s v
« okt   dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Reklámok

Sziasztok!

Nos akkor kezdjünk is hozzá az egyik korábbi ígéretem beváltásához.Mielőtt viszont magát a Human Revolution részét mutatnám be a játéknak, amely egyébként időrendben az első rész előtt játszódik, de kiadását tekintve a legújabb az eddig megjelent 3 játék közül. Szeretnék nektek egy kis Deus Ex történelmet idézni. Sokan a fiatal generáció közül sajnos nem játszott sem az első sem a második részével a játékkal. A 3. rész volt a belépés számukra ebbe a cyber punk világba.

Egy kis múltidézés:

A Deus Ex egy cyberpunk témájú, FPS/RPG keverékű számítógépes játék, amelyet az Ion Storm Inc. fejlesztett és az Eidos Interactive adott ki 2000-ben.Megjegyzem a játék első részével a cég történelmet írt. A leghangulatosabb s egyben legjobb cyberpunk világban játszódó játékot sikerült akkor megalkotniuk. Szinte tökéletes volt. Számos díjat nyert, a brit PC Zone magazin minden idők legjobb számítógépes játékává választotta 2007-ben. Emellett többszörös Év Játéka kitüntetett.

A történet a 2050-es években játszódik. A főhős, JC Denton, kezdetben a UNATCO nevű anti-terrorista szervezet ügynöke, eleinte egy egyszerű terroristaelfogáson vesz részt, ám a dolgok különös folyása miatt belekeveredik egy világméretű összeesküvésbe, melynek során rádöbben, hogy nem minden az, sőt, semmi se az, aminek látszik. Kalandjai során a Majestic 12, az Illuminati, és a hongkongi Triádok dolgába is beleavatkozik.

A hatalmas siker miatt a kezdetben Windows alá készített játékot átportoltolták Macintoshra és PS2-re is. A Linux-verzió, a Loki Games csődje miatt, soha nem jelent meg. Két folytatás készült hozzá, a Deus Ex: Invisible War 2003 végén jelent meg, a Deus Ex: Human Revolution pedig, mint előzménytörténet, 2011-ben.

Történetét tekintve, az első és a második rész egy egészet alkot. Maga a harmadik rész, melyről a cikk további része fog szólni. Közvetlen az első rész eseményeit dolgozza fel.

Akkor vágjunk is bele cikkünk tárgyának ismertetésébe.

Deus Ex: Human Revolution

deus-ex-human-revolution

Már az elején le kell szögeznem, hogy maga a játék fantasztikus. Bevallom őszintén, az Invisible War c 2.része a sorozatnak, nekem csalódás volt történet szempontjából. Nem volt rossz ,de semmi kiemelkedőt nem alkotott. Sőt picit negatív szájízem is volt anno a játékkal kapcsolatosan,hiszen amiatt kellett lecserélnem a GeForce 2 MX/400 as videókártyám (amin addig minden futott), egy ATI Radeon 9600 XT-re.  Hmm azok a régi szép idők. Amikor még középiskolás voltam, hamvas mint egy barack, és ártatlan mint a ma született bárányok 😀 (na jó nem már akkor is rossz fiú voltam:P ).

deus-ex_-human-revolution-wallpapers

Most pár évvel később, gondoltam előveszem a sorozat befejező részét ,amely 2011 környékén jelent meg. S eme epizóddal befejezem a játéktörténelem egyik legjobb cyberpunk világában játszódó történetét.

Na de mitől is ilyen sötét a “jövőnk” melyet a program készítői vizionáltak a játékos elé.  Az augmentációt (kibernetikai bővítést), valaha az emberiség megmentőjeként tartották számon. Hiszen aki elvesztette valamely végtagját, az újat kaphatott. Esetleg beteg szerveket cserélhettek ki ezzel életek ezreit megmentve. A “jelenre” viszont az emberi mohóságnak köszönhetően,egyre többen vállalnak felesleges műtéteket magukon, ezzel is fejlesztve képességeiket. Amivel még nem is lenne probléma, de az emberi szervezetet nem arra teremtették,hogy idegen implantátumokkal lássák el. A mű szervek kilökődnek az emberi testből. Ezt persze egy rendkívül drága gyógyszerrel meglehet akadályozni ,de sajnos erre nincs pórnépnek TB támogatása (ugye ugye a fránya amerikai kormány:P ) Aminek következtében, a társadalmi szakadék tovább mélyül szegények és gazdagabb emberek között. Folyamatos lázadások törtnek ki,hiszen a fejlesztés a pénz miatt nem mindenkinek hozzáférhető. Az emberek pedig elkezdenek félni a “fejlesztett” emberektől. Terror cselekmények történnek, utcai lázadások bontakoznak ki, s mi egy ilyen kaotikus világban kezdjünk el felgöngyölíteni egy elsőre egyszerűnek tűnő bűnügyet.

2027-ben járunk, 25 évvel az első rész történései előtt, és a New Game opció kiválasztását követően Adam Jensen ex-S.W.A.T. kommandós bőrébe bújva vethetjük bele magunkat a Deus Ex univerzumba. Adam az emberi testbe ültethető mechanikus kiegészítők fejlesztésében élen járó Sarif vállalat biztonsági főnöke, akit már rögtön a játék elején csúnyán helyben hagy egy implantokkal felturbózott zsoldos. Hősünk csak egy sor operációnak köszönhetően vészeli át a kalandot, ám ennek az az ára, hogy innentől kibernetikus beültetésekkel kell élnie.

hqdefault

Tulajdonképpen a játék eleje, egy oktatómódként is felfogható. Itt ugyanis még nem sok mindent tehetünk. A műtétek után megkapjuk az első feladatunk, amely egy terrorista fenyegetés elhárítása. A küldetéseket többféleképpen is megoldhatjuk. Vagy kikerülünk mindenkit, vagy elkábítunk mindenkit, esetleg berohanva ramboként végzünk mindenkivel. Megjegyzem kedves olvasó, utóbbi megoldást nem ajánlom, hiszen a játék egészében korlátozva leszünk lőszerrel (amely az invertory méretéből is adódik, a fegyverek rengeteg helyet foglalnak, egyes lőszer típusok is),plusz amíg nem leszünk táposabb védelemmel és fejlesztésekkel ellátva, egy mezei kis punk is kinyír minket a pisztolyával szinte azonnal. A játékban a lopakodás a legcélravezetőbb megoldás.

Adamet irányítva nekiállunk kinyomozni a vállalat megtámadása mögött megbúvó okokat. A helyzet pattanásig feszült, hiszen a civilek jelentős része folyamatosan tüntet a beültetések ellen, miközben a kormányzat éppen arra készül, hogy valamilyen formában szabályozza az embereket hihetetlen képességekkel felruházó testmodifikációkat. Adam ilyen körülmények között igyekszik a dolgok végére járni, ám hamar kiderül, hogy nem egy szimpla terrorakció, hanem egy világméretű összeesküvés áll a rengeteg áldozattal járó cégostrom hátterében.

A játékban rengeteg rejtett mellékküldetés található. Melyet alapból nem vehetünk észre, ha végig rohanunk a városon. Mindig ki kell hallgatni, az emberek pletykáit, beszélgetéseit, később pedig megkapjuk a pályán hozzátartozó mellék küldetést. Pl sarif vállalatnál hallhatjuk, ahogy arról csevegnek a dolgozók,hogy valaki lopja a készletet. Vagy akár a saját múltunkra is így deríthetünk fényt. Minden feljegyzést el kell olvasni, minden zárat feltörni, s minden computert meghackelni.

Deus-Ex-Human-Revolution-action-shot-1

A játék alapja, főszereplőnk kibernetikus képességeiben rejlik. Minden küldetés után kapunk xpt, s szintlépéskor kapunk 1 darab praxis pontot, melyet ezen tulajdonságok fejlesztésére fordíthatunk. Természetesen 5 ezer kreditért minden pályán vehetünk 2 darab extra pontot a klinikákon. (amit ajánlott megvenni, főleg a játék elején).Harmadik módszerként ,egyes küldetések garantálnak egy extra praxispontot. Amiket bármely képességünk fejlesztésére elkölthetünk. Műtéteinket követően 7 csoportban (bőr,kar,láb,szem,hát,fej,agy,test), 21 kategóriára bontva 59 fejlesztéssel turbózhatjuk fel hősünket.(10 alap képességeket már a játék elején kapunk).

Ha rám hallgattok ,a hackelést már az elején felhúzzátok minimum 4 es szintig. Illetve a rejtőzködő képességünket is kimaxoljuk amint lehet.

Mint írtam, már az első küldetést számtalan módon megoldhatod. Ez igaz szinte minden további küldetésre is (mellék küldetésekre is egyaránt). A küldetések végig vitele rettentően számít, hiszen a játék végén a választható 4 végkimenetelt meg kell szoroznotok még 3 al lehetőséggel. Hiszen cselekedeteinktől függően lehet “jó”,”semleges”,vagy “rossz” vége is a dolognak. Ezzel szavatolva a játék újra végig játszását.

A harcok a játékon belül rendkívül nehézre, és hangulatosra sikerültek. Rengeteget kell taktikáznunk. Szinte mindent bevethetünk, de a legjobb az ha a játékos spórol, s kerüli a komolyabb összetűzéseket. Minden pályát végig vihetünk ölés nélkül is. (megjegyzem a viselkedésünk kihat egyes karakterek hozzánk való viszonyulására is) Vannak boss fightok amik szintén rendkívül nehézre sikerültek. Sajnos itt már azok élveznek előnyt, akik karakterükből tankot neveltek,de a Director’s Cut kiadása a játéknak orvosolta ezt a hibát, így már lopakodós játékra kifejlesztett karakterek is tudnak ölni, rejtekből.

A játék jelentős része FPS nézetben zajlik, viszont azonnal átváltunk fedezékek használatakor. A funkció igénybevételekor (jobb egérgomb nyomva tartása), a játék átáll Third Person nézetbe. Amely kifejezetten előnyös,a játékmenetet tekintve. A pálya elemei mögött nemcsak megbújni lehet, módunk van gördülve közlekedni is közöttük. Így elkerülve az ellenfelek tekintetét. Ha viszont bármely ellenség, legyen az robot,kamera, vagy ember látóterébe beérünk. Azonnal megszólaltatják a riasztót, s nekik nagy eséllyel végünk.

Látványra sajnos a játék már nem muzsikál ilyen szépen. Hiába az új kiadás, szinte semmit sem javítottak fel. Az animációk szebbek, de a füstökön, s egy egy fény effekten kívül semmit sem tettek szebbé. Nem a legszebb játék manapság ,de nem is kifejezetten ronda. A játék élménye ,s a történet pedig kárpótolja a játékost. Elhihetitek. Remek storyja van ennek a sorozatnak, különösen ennek az epizódnak.

Leginkább játék közben, a Ghost in the Shell c anime jutott az eszembe. Eszméletlen hangulatos az egész. S a játék vége valami fantasztikusan lett megkreálva. Hatalmas fordulatokat s csavarokat tartalmaz a történet. Egy pillanatig sem ül le a story. A mellék küldetések is kihatnak a játék végére, s egésszé teszik a deus ex világát. Teljesen belesimul a később játszódó első és második rész történetébe. Sok olyan karakterrel futhatunk össze, melynek rokonai, esetleg ők maguk ismerősek lehetnek az első vagy a második részből. (Persze itt fiatalabb kiadásban.)

Na már most felmerülhet bennetek a kérdés,hogy a Director’s Cut verziója a játéknak miben más, az eredetihez képest? Pár rövid mondatban le is írom nektek a választ.

Mint fentebb írtam látványban szinte semmi változás nincs. Néhány pálya részt, főleg a boss harcoknál átalakítottak. Titkos járatokat nyitva ,hogy a rejtőzködő játékosok is érvényesülni tudjanak. Egyes párbeszédek is megváltoztak. Egyes részeket kivágtak, míg más az eredeti játékból kivágott részt hozzátettek a storyhoz. Na és kapunk hozzá,egy opcionálisan bekapcsolható ,rendezői kommentátort. Kipróbáltam, bevallom engem csak zavart,de vannak olyan playerek akik élnek halnak az ilyen dolgokért. Ami hatalmas előny ,beépítették a Countinue + lehetőséget, ami azt jelenti, hogy a játékot újra végigviheted, a meglévő módosításaiddal, ezzel kimaxolva a karaktered. Természetesen, ilyenkor a játék jóval nehezebbé válik, keményebb ellenfelek lesznek.

Én azt javaslom,ha még nem ruháztál be a játékba, ezt a verziót vedd meg. Valamivel jobb mint az eredeti, jobb élményt ad. Tovább csiszolták a majdnem tökéletes játékélményt.

Értékelésem a játékkal kapcsolatosan:

Előnyök: 

-Remek történet

-cyberpunk világ

-magával ragadó zene

-remek főszereplő,és mellék karakterek

-Elképesztő hangulat és a művészi kivitelezés

-szerteágazó történet, mely a játékost hosszú,nagyon hosszú órákra leköti, ami manapság sajnos már nem divat a játékoknál

-sötét jövőkép

Negatívumok:

-a pályákat kicsit kicsinek éreztem,s néha nehéz eligazodni rajtuk

-a grafika már a kiadásakor idejét múlt volt

-az MI nem valami intelligens. PL bátran kikaphatod az egyik őrt, úgy hogy előtte gyalogol a társa, s nem veszi észre, ha hirtelen eltűnik a társa

-a legvégén lévő végjáték utolsó 5 másodperce picit csalódás volt a storyhoz képest. Mass Effect 3 -hoz tudnám hasonlítani. Ami remek játék volt, az egész az volt, de az utolsó befejezés választásnál ott is, s ennél a játéknál is csorbítottak az élményen egy picit,de ez ne ijesszen el, mert fantasztikus maga a játék története

-néhány döntés akaratunkon kívül kellemetlen,nem feltétlenül vagyunk rá kihatással.

Pontozás:

Látvány: 7 pontot kap a tízből. Sajnos idejét múlt.

Történet: 9 pont. Ha az utolsó 10 másodperc nem lenne, 10 pontot kapna rá, mert szinte tökéletes.

Játékmenet: 9 pont. Nincs panaszom rá, nagyon kellemes volt az irányítása pcn. S szinte minden tökéletes volt.

Zene: 10 pont . Igen megkapja a maximumot, mert nagyon illik ehhez a világhoz.

Végső értékelésem: A grafika ellenére,nálam ez a játék 9 pontos. Mivel maradandó élményt nyújtott. Évekkel később is szívesen előveszem, úgy mint az elődeit, és szívesen játszom végig.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: