Palacsintaxx blogja

Kezdőlap » Játék » Pc Guru, GameStar vajon hihetünk az értékeléseiknek?

Pc Guru, GameStar vajon hihetünk az értékeléseiknek?

Follow Palacsintaxx blogja on WordPress.com
2013. november
h k s c p s v
« okt   dec »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Reklámok

Sziasztok!

Ma picit eltérek a blog témájáról. Ezen cikk megírására az új Black Flag nevezetű AC rész eltúlzó értékelései vezettek. A cikkemben szeretném kitárgyalni, a hazai két legismertebb játékokkal foglalkozó újság tesztjeire vonatkozó hibákat s pozitívumokat.
Akkor vágjunk is bele.

Pc Guru, GameStar vajon hihetünk az értékeléseiknek?

guru2005

Pc Guru:

Hmm gyerekkorom óta rendszeres vásárlója voltam az ilyen keletű újságoknak. Amikor megkaptam az első igazi pc-m (ami végre nem egy comodor volt:P) rögtön megvettem vele együtt életem első számítógépes újságát. A Pc Guru nevet viselte eme magazin.  Emlékszem ,hogy milyen élvezettel olvastam a tesztjeiket. S rengeteg extra tartalom is járt magához a magazinhoz. Akkor még nem mindig kaptunk teljes játékokat,viszont a cd, majd később a dvd mellékletek mellé mindig volt pakolva valami kis extra. Pl egyszer egy kalózos dokumentum film, máskor valami kis játék. Rengeteg program demójához is innen lehetett hozzájutni (Igen igen, akkor még készítettek demót a játékokkal foglalkozó cégek, s ingyen adták. Nem kellett teljes árat fizetni a félkész játékért ,ami akkor demo néven futott ma már teljes játéknak tekintendő,hiszen a tartalmat kivágják belőle, s ahhoz hogy teljes legyen a játék élménye meg kell vásárolnod a DLC-ket,illetve éveken át patchalheted fel a programhibáktól alig futó terméket( ala Mass Effect,Rome 2 Total War), hogy maga az olvasó is kipróbálhassa az újabb programokat. Hatalmas plusz volt még a film előzetesekkel,videotesztjeikkel megtűzdelt kis lemez. Hmm régi szép emlékek. A leírt tesztek mindig korrektek voltak, s hinni lehetett a szavuknak. Sok programot ,csak azért vettem meg mert az ő tesztjeik meggyőztek. (Ne jó előbb öhm öhm magam is leteszteltem, letöltve egy egy öhm oldalról a játékot, s később vettem meg teljes árúként csak a biztonság kedvéért na :P)

Aztán volt egy generáció váltás, nem csak a számítógépek terén,hanem a játékok terén is. Kiveszett a kreatív ötletekkel megtűzdelt játékmenet. Megkaptuk az öngyógyuló karaktert, mellyel kihívás nélkül végigvihető bármely játék. S a végig játszáshoz szükséges órák száma is drasztikusan csökkent. Manapság vannak olyan programok, melyek történetét 6 óra alatt végig pörgtheted. A szerepjátékok is melyek korábban minimum 40 ,de átlagban 60 órát kitevő élménnyel gazdagítottak,most már leredukálódtak egy 18-24 órás kis kalandra. Melyek egykor csak a kiegészítők (ősrégi DLC fajta) engedhettek meg maguknak. A kiegészítők, majdnem teljes játékélményt nyújtottak,csupán rövidebbek voltak mint az eredeti játékok, s jóval a játék elkészülte után adták ki, rendes storyval és játékmenettel, mely szervesen illeszkedett az alapjátékhoz. Manapság kapsz egy DLC-t a játék kiadása után két héttel, melyért újabb hatalmas összegeket kérnek el, s később kiderül, hogy alapból szerepelt volna a játékban csak kivágták na mind1. Elnézést ,a  cikkem témája picit elkanyarodott. Térjünk is vissza a jelenkorba. Tehát mint említettem ,régen korrekt volt a PC Guru csapata.

Ma is, ha nem egy-egy nagyobb címről van szó, bátran megemlítik a játék hibáit s korrekt értékelést adnak. Az ezzel játszunk videóik még mindig feltárják a hibákat, s remekül bemutatnak egy-egy játékot. Ezzel szemben a videotesztjeik, s cikkeik ha nagyobb névről van szó, már nem olyan megbízhatóak. Talán jobb lenne inkább az a megfogalmazás, hogy picit szépítenek a dolgokon. Az értékeléseik magasabbak mint azt várná ilyenkor az ember, persze később az ezzel játszunk videóikban tesznek egy-egy megjegyzést a korábbi értékelésükre, hogy talán nem is kellett volna annyit adni, de ugye 2 hónappal később már picit hmm kellemetlen tudomásul vennie ezt egy elégedetlen vásárlónak:P

Na de mire is gondolok? Természetesen a  Dragon Age 2 re,amely tele van hibákkal. Messziről érződik a félkészsége a játéknak. A dungeonok repetitívek (csak egy van benne igazából, más–más helyről indulsz ennyi a változatossága) A harcrendszere unalmas. A történet Zs kategóriás, ha az első részhez viszonyítjuk . S most itt mondhatja azt a kis rajongó hát ,hogy de ez blabla más történetet folytat. Ez kérlek lehet hogy más történetet folytat, de attól még ami szar az szar. Gyenge kiegészítő íze van a játéknak. Egy mellékszálat visz tovább, ami szar. A játékban található karakterek egy kivételével unalmasak. Nem is sorolom tovább a hibáit. A tesztjükben mégis picit olyan érzésem volt, mintha nem igazán emelnék ki a játék főbb problémáit. Picit túlértékelték a játékot. Az utolsó bekezdésüket tőlük idézném most.

“A Dragon Age 2 egy kiváló szerepjáték, amit sok olyan jellegzetes Bioware-tulajdonságának köszönhet, amiket mindig is imádtunk a kanadai stúdiótól. A sztori érdekes és izgalmas, a karaktereket pillanatok alatt megkedveljük, és gyakran kerülünk olyan döntések elé, melyeket mi magunk is nehezen hoznánk meg. Egyszóval egy remek folytatás, telis-tele olyan elemekkel, melyek miatt képtelenség az Exit Game gomb fölé vinnünk az egeret még éjjel, véreres szemekkel sem. Igaz, hogy relatíve rövid, s vannak apróbb hibái, de mi szerettük, s repesve várjuk az első kiegészítőt hozzá.”

Na igen annyit azért megjegyeznék eme kis idézettel kapcsolatosan, hogy nem nincsenek benne jellegzetes Bioware tulajdonságok. Hiányzik belőle az izgalmas érdekes történet, a karaktereket sem kedveljük meg pillanatok alatt, teljesen feledhetőek, talán a törp az egyetlen akivel szimpatizálni lehet, s néha megmosolyogtat. A döntések meghozatala szinte semmiben sem hat ki a játék végére, ha emlékeim nem csalnak. Talán egy olyan helyzet van, ami picit módosít a befejezésen. Az meg hogy képtelenség lenne az exit gomb fölé vinni az egeret? Ne haragudjatok srácok ,de hehehehehehe hehehehehehehehehehe 😛 Ugye most csak vicceltek? Az első dolga az embernek ez a lépés, a második pedig az uninstal elindítása. A történet rövidségét is elbagatelizáltátok. Rémes, hogy rövid a történet, azért ne haragudjatok ,de egy nagy sikerű játék, második részétől, elvárom ,hogy a történet felérjen az elsőhöz, ha nem is tudja megugrani azt a szintet. Legalább hosszban,ha már történetben nem sikerült, hiszen teljes árat fizetek érte. A 83% értékelés amit kapott rá, túlértékelt volt én személy szerint erre a játékra anno 70% ot adtam volna max. S még így is túlértékeltem.

Ezen a kis csorbán kívül ,azért elmondható, hogy nagyjából korrekt teszteket kapunk tőlük. Jó újság, remek cikkekkel. S nem ez nem egy fizetett hirdetés volt.

GameStar:

gamestar-2011-szeptember_artwork_20110913190804_original

Na igen, most itt jön a nagy vetélytársa az előbb említett újságnak. 18 éves koromig csak pcgurut vásároltam. Majd volt egy kisebb kihagyásom, s elkezdtem gamestar újságokat beszerezni. Más volt mint a korábbi magazin. Más érzés volt olvasni a cikkeiket. A tartalom addigra megváltozott a számítógépes újságoknak, így nem is hasonlítanám össze a kettőt. A gamestart akkor kezdtem el vásárolni, amikor már csak egy teljes játékot kaphattál az újság mellé. Ami így is remek üzlet volt. Amit viszont elmondhatok erről az újságról a videotesztjeiket ,s cikkeiket látva/olvasva, hogy teljesen elrugaszkodnak a valós értékétől egy játéknak. Amit általában leszűrhetünk a videóikból az , hogy játszani sem tudnak. A videoban szereplő teszterek/írók többsége eléggé nyálas,s lányos hangon kommentál egy-egy videojátékot. Emlékszem a GTA 5 tesztjüknél, csak az egyik srác viselkedett professzionálisan, sajnos ő elég hamar lelépett. S csak egy ökörködést sikerült látnunk. A játékról semmit sem tudhattunk meg, csak azt ,hogy hogyan bénáznak a “teszterek”. A videotesztjeikben minden programot a csillagos egekbe emelnek. Néha olyan érzésem volt, hogy ezt az újságot lefizetik. A teszteket többségében érződik a profizmus hiánya . Olyan mintha előtte még sohasem találkoztak volna egy-egy jobb programmal, s minden új játéknál hatalmas bociszemet növesztenek, mert ez még újdonság és fúú milyen jó ,adjunk rá magas értékelést mert fúúú …… Persze ,azért vannak olyan íróik is, melyek normálisan korrekt teszteket közölnek le, de sajnos ők háttérbe szorulnak.

Nézzük csak az ő Dragon Age 2 tesztjüket. Pontosan ,hogy is értékelték eme játékot? Idézek tőlük:

“Alig másfél év telt el a Dragon Age: Origins megjelenése óta, ennyi időre volt szüksége a kanadai BioWare gárdájának ahhoz, hogy kiizzadja magából a folytatást, mintha csak egy sorozat évente megjelenő tagjának n+1-edik epizódjáról lenne szó. De vajon tényleg izzadságszagú, összecsapott fércmunka született? Megalapozottak voltak a konzolosítást, butítást kiáltozók félelmei? A válaszom röviden és tömören: nem!”

Dehogynem ,basszus. Az egész izzadság szagú. Érezhető rajta a konzolos butítás. Jézusom…. Hogy állíthat valaki ilyet? Olyan mintha nem is játszott volna a játékkal.

“A kelleténél többször fogott el az érzés, hogy bizony már meglátogattam egyszer (vagy többször) az adott barlangrendszer kacskaringós járatait.”

Én nem foglalkozok újságírással,csak hobbiból űzöm a bloggerkedést,de azért  3-4. alkalomra(dungeonon belül)én már észrevettem ,hogy ugyanabban a barlangban járok. Ne haragudj barátom ,de elég finoman tálaltad azt, hogy ugyanazt a térképet járja be a játékos minden alkalommal,csak más nézetből, más helyről kezdve, s egy-egy járat ilyenkor lezárva marad. Az embert ,egy hatalmas pofon érzése fogja el ilyenkor, hogy jézusom ekkora bakit hogy követhettek el a készítők. Nem 1994 et írunk…. Bár szerintem akkor még kegyetlenül lehúzták volna ezt a címet a gerincesebb újságok.

A végső csapás számomra az újsággal,s ezzel a tesztjükkel kapcsolatban pedig a következő volt szintén tőlük idézek:

“Éljen, vagy haljon?

Igyekeztem a lehető legtovább elnyújtani az ítélethirdetés pillanatát, de előbb vagy utóbb óhatatlanul elérkezik az ember ahhoz a ponthoz, amikor állást kell foglalnia.
A néhány bekezdéssel korábban hosszan taglalt nyilvánvaló hiányosságok ellenére a Dragon Age II-t jobbnak tartom elődjénél. Amit az ellendrukkerek butításnak mondanának, azt én teljesen logikus egyszerűsítésként éltem meg. A mérleg csupa pozitívumot tartalmazó serpenyőjébe egymásra halmozhatnám a brutalitása és intenzitása ellenére is taktikus harcot, a Mass Effect sorozattól kölcsönzött mélyebb átélést biztosító párbeszédrendszert, a nagyszerű társakat, a szellemes dialógusokat, az első részhez képest számottevően javult karakteranimációt, arcmimikát, a nagyságrendekkel jobb fény- és árnyékkezelést, valamint a részecskeeffekteket, de az az igazság, hogy végül azzal vett le a BioWare a lábamról, hogy megszabadult a Baldur’s Gate óta folyamatosan újracsomagolt kliséktől, s végre nem a világ megmentésének egyre unalmasabbá váló terhét akasztotta a nyakamba.” by Gamestar

Jézusom, hogy lehet valakit így megkenni. Hihetetlen . Ez egy hatalmas félrevezetése az olvasónak. A játék egy sz*r. Mélyebb átélést biztosító párbeszéd rendszer? Hol látott ilyet? Nagyszerű társak? Hol? Szellemes dialógusok? Egyedül a törp az akire ez illik. Megszabadult a Baldur’s Gate óta folyamatosan újracsomagolt kliséktőőőől? Magyarul azt ünnepli a cikk író, hogy minden ami jó volt anno a Baldur’s Gate sorozatban ,s melyet egy jobb játék átvett kikukáztak. Igazad van, egy szerepjátékot nem azért veszel hogy megmentsd a világot, s valami átlagostól szürke dologtól eltérő élményt élhess át, hanem hogy piti kis ügyeket oldj meg.(most ironizáltam:P) Ne haragudj ,de rémes ez a cikk. Azt még megjegyezném ,hogy amit őőő logikus leegyszerűsítésnek nevez, valójában butítás volt. Nem vagyok fan,de ne haragudjon a világ,azért egy teljes rendszert nem kell kikukázni. Logikus egyszerűsítésnek azt hívom, amikor példának okáért, 1 gomb segítségével, feltudom venni az összes eldobált tárgyat ,s nem kell másodpercenként kattintanom minden apró hülyeségért. Butításnak pedig azt, amit a harcrendszerrel csináltak. Értelmetlen vagdalózás az egész, az inverotiry rémes. A társakra nem lehet páncélokat akasztani, így ami ránk nem jó mehet a kukába. S egyéb hasonló finomságokat is meglehetne említeni amit a cikk írója “logikus leegyszerűsítésnek”  vagy “újracsomagolt klisék” kikukázásának nevez.

Az értékelésük még rémesebb . A 10-es skálájukon 9,1 pontot kapott, ami 91%nak felel meg. Jézusom…. Ilyen nincs, ennyire félreértékelni nem lehet valamit. Nem tudom, hogy ezt a cikk írója a vezetés kérésére pontozta így, vagy egyszerűen ennyire lagymatag értékrendszerrel rendelkezne? Bár én arra szavazok, hogy ostoba módon nem tud, egy normális értékelést kiadni a kezei közül.

A másik komoly problémám a Black Flag tesztjükkel kapcsolatos. A Pc guru reálisan értékelte,ennyit elmondhatok róla, bár ott is azért lehet picit magasra emelték azt a lécet. Hiszen 7 pontnál nem ér többet a játék egy 10 es skálán. Ezzel ellentétben a GameStar enyhén eltúlozta a játék ismertetése során,a pontos értékelést ismét. A videotesztjükben hallható, hogy nem vihető végig csak a főszállal a játék egy hétvége alatt, ami nem igaz, hiszen én annyi idő alatt játszottam ki. Persze nekem több időm volt most a játékra, hiszen ilyenkor kevés elfoglaltságom van. Ha végeztem a rutin feladatokkal havonta egyszer kockulhatok egyet ,ilyenkor kikapcsolok minden elérhetőségi vonalat ,s csak a kikapcsolódásra koncentrálok.  A mellékküldetésekre is hivatkoztak, s a minijátékokra, melyet piedesztára emeltek. Az igazság az, hogy a mellék küldetések repetitívek. A korábbi Black Flagről szóló cikkemben leírtam ezzel kapcsolatosan a véleményemet. A játékok menüpont alatt megtaláljátok. Ott olvashattok róla.  Az általuk említett 80-100 órát , ha minden kis vackot összegyűjtünk , valós körülmények között lecsökkenthetjük 50-60 órára, így reálisabb lenne.(Igen én használtam a gyors utazás képességét )80-100 ora egy Skyrimhoz illene a leginkább, ahol azért a mellék küldetéseknek története is van 🙂 nem csak menj ide, öld meg azt (sőt még annyi storyt sem kapunk,hogy elmondja a karakter hogy mit hogyan kéne csinálni, gyors utazással oda teleportálsz,berohansz a tömegbe és megölöd az ellenfelet, ennyi a mellék küldetés kb 5-8 perc töltési időtől függően). A legalább egy tucat város amit említettek leredukálódik 4 nagyra, a többi egy kis falu (mit falu, inkább tanya),ahova töltés nélkül eljuthatunk. A hajózás “hatalmas lehetőségeire is kitértek” ,amely ismét félrevezető. 1 hajód lehet csak, amit ugyan fejleszthetsz ,de az irányítás arcade szintű. Minden tengeri csata ugyanúgy zajlik le. Unalmasak s egyszerűek. Az első nap még izgalmakat nyújt,de a második napra hamar ráunsz, erre vannak jobb kalózos játékok is. A zsákmányolható anyagok kimerülnek fában rumban ércben vászonban meg cukorban. Az áruk pedig fix. Nem lehet a játékban kereskedni….

Nézzük az értékelésüket. Erre a játékra 9,2 pontot adtak. Ami 92% nak felel meg. Nem hiába elemeztem ki korábban a Dragon Age 2 értékelésüket, tehát szerintük a két játék teljesen egy szinten van hehehehehe hehehe ,erre nem kommentálok semmit. A másik probléma itt is az, hogy magasra értékelték a játékot. Olyan mintha nem vették volna figyelembe az alábbi hibákat: repetitív mellék küldetések, tulajdonféleképpen csak 1 fajta van,rémes irányítás,egy idő után unalmas tengeri csaták s hajózás, nem lehet másik hajót elfoglalni pl amit te használhatnál.A harcrendszer szinte semmit sem változott az első rész óta, a játékmenet rémesen unalmas. A lopakodós részek sem változtak semmit. Még mindig ugyanazt kapjuk amit anno az első résznél, hajós köntösben valamivel jobb grafikával eladva. Maga a játék 7,5 pontot érne igazán. 70-75% közé tehető az értékelése, a multija pedig csapnivalóan rossz 60%nál az sem ér többet.

Ha rám hallgattok a GameStar értékeléseit sohase veszitek készpénznek. Egy dolog miatt érdemes néha megvenni, ha egy jobb teljes játék érkezik az újsághoz. Különben kuka az egész.

Félrevezető cikekkel teli. Inkompetens videoteszterekkel,akik alapvetően még játszani sem tudnak .A cikkekben pedig a játék hibákat elrejtik, elbagatelizálják.

S kedves olvasó, a becsület szavamat adom, hogy nem a Pc guru pártját fogtam a bejegyzés írásakor. Egyszerűen, csak korrektebb tesztjeik vannak,melyek egy program valós értékéhez közelebb állnak. Ne haragudjatok a kirohanásomért ,de már illett egy ilyen cikket is megírni, mely lerántja a leplet a hazugságokkal megtűzdelt nagyobb pc magazinok egyikéről.
Sziasztok s további kellemes napot.

Reklámok

14 hozzászólás

  1. Peti91 szerint:

    Mélyen egyetértek veled, gamestar a 2007-2010-ig vásároltam, akkor is kisebb kihagyásokkal. Akkor még voltak értelmes írások is, most olyan jöttment újoncok kerültek a laphoz akik nick nevére sem emlékszem, kész vicc az egész.
    Mikor a gears of war és unreal tournament 3-at lehetett megkapni az újsághoz kizárólag emiatt vettem gamestart. PcGururól nem tudok sok mindent mondani talán 2-3 számot vettem meg tőlük.

    • palacsintaxx szerint:

      örülök, hogy egyetértesz velem. Bevallom olyan kommentekre számítottam, amit a lap fanok írnak meg, s szitkozódásokkal lesz tele. Egyébként bárki bármit mond , manapság egy játékkal kapcsolatosan csak a saját tapasztalatok alapján lehet eldönteni, hogy érdemes e a vételre vagy sem. Ezt pedig úgy lehet megszerezni, hogy letöltjük egy öhm oldalról ingyen, majd ha tetszik a program megvesszük magunknak. Én legalábbis így szoktam csinálni.

  2. cheatergs szerint:

    GS-t olvastam ’03-’09-ig, de végig tudtam, hogy a marketing újságot veszem, viszont ekkorra már a másik se nagyon volt különb. Egyikben sem voltak jó szövegek, hiányzott a lendület, őszinteség, szakmai tudás. Az első látványos buktájuk a HL2 98%-ra értékelése, aminek jó, ha a kétharmadát érte a játék, ráadásul volt arcuk cheattel tolni (eszes módon screenshotoltak egy képet, ahol egy olyan pályán használták a gravity gunt, ahol azt még meg se kapta a játékos), miközben álszent módon osztották/osztják az észt a csalás erkölcstelenségéről (természetesen mindenki ezt teszi a szcénában, tesztelő-olvasó egyaránt). Eztán már adta magát az NFS-ek zuhanó élvezhetetetlensége és a patchelt FIFA-k évről évre esedékes 90+-os jutalmazása. Még a szövegekbe se merték beleírni a gondolataikat, ha már azokat úgyis kevesebben olvassák végig az értékelődobozoknál; ott is ment az istenítés a játékok “fejlődéséről” és “új távlatairól”. A konkurenciában annyi a különbség, hogy +/- alapon egymás fölé lövik a százalékokat.
    Eleinte az újságíró maga is gamer volt, a többi játékosnak nyújtott útmutatást, kímélte meg egy fölösleges pénzkidobástól, vagy segítette remek szórakozást találni. Az ezredforduló előtt óta viszont az újságíró nem játékos, hanem eladó.
    Ezért nem érdemes a hivatalos értékelésekkel foglalkozni, demót pedig nem adnak ki, nehogy elborzadjon a vevő a rá váró félkész szutykosságtól, úgyhogy maguknak köszönhetik a kiadók… Legutóbb a X:Rebirth verte ki a biztosítékot, mint állítólag konzolra tervezett, elcseszése miatt visszázott, majd menteni a menthetőt PC-re kihajított alfaverziós hulladék.
    Emiatt az előrendelés léte számomra rejtély…

    Holott semmi komoly, csak a pénz dirigál. A külföldi nagy oldalakat kenik igazán (pölö a Kain&Lynch botrány, amikor az Eidos megfenyegette vmelyik oldalt, hogy küldjék el a tesztelőjüket, mert az lehúzta a stuffot<-azelőtt se történt másképp, és azóta se változott), hisz azok értékelései befolyásolják – valamennyire – egyáltalán az eladásokat.
    A hazaiak aprócska piacáról előbb hiszem el, hogy a túlélés érdekében jó háziállat módjára mutogatják a kiadóknak, hogy ők maguktól milyen sirálynak is látják a címeiket, hátha prémium vagy premier jár nekik legközelebb.

    Komolyan elhiszi valaki, hogy a non-stop év játékai között emlegetett CoD-oknak újraírták valaha is a motorját? Úgy néznek ki? Hogy a pályatervezőkön és a marketingeseken kívül dolgozott azokon valaki?
    Hogy kaphat jobbat kettesnél egy lényegében már játszhatatlanságig hülyített NFS?
    Vagy miként tarthatják zseniálisnak az AC-ket, mikor a részről részre asszaszin-mentesebb főszereplőkben, az egyre degeneráltabb sztoriban és átszínezett környezetben különböznek, miközben az első résztől jelenlévő félkész funkciók azóta sem működnek?

    Marha egyszerű: öregek vagyunk a mai mainstreamhez, máshoz szoktunk, és mást akartunk kifejlődni látni abból, amiből indult az ipar, ennyi. Ki nem állhatom a mai "nagy" címeket, mert már távolról sem emlékeztetnek, sőt nem is akarnak emlékeztetni egy játékra, ennek ellenére mégis képtelen vagyok játszani SC-t, Haegemoniát, Tie Fightert, Obliviont, hiába szerettem elütni velük anno az időt. Helyette Skyrimozom, amiben csalódtam, vagy SoaSE-zem, amiből hiányolom a komplexitást. Ez van.

    • palacsintaxx szerint:

      Ez egy tartalmas vélemény volt. Szeretem az ilyen kommenteket olvasni.

      Egyetértek veled szinte teljes mértékben. Annyit azért hozzátennék, hogy a need for speed játékokról általában (már a pc guru rendre elmondta a véleményét ami inkább negatív irányba tolta az értékelést, persze még így is magasnak éreztem a pontozásaikat)

      A legnagyobb probléma a mai játékokkal,hogy félkészek. Ugye említetted a legújabb X játékot,amely teljesen optimalizálatlan a gépekre. Rémes bugoktól szenved, megakartam venni, mert az előző részeket élveztem ,de szerencsére ezt a hibát nem követtem el.

      Az AC 4 kritikát olvashatod az oldalamon. Alapvetően ott engem nem a kalózos téma okozott problémát,hanem a játékmenet egyszerűsége, és arcade stílusban tálalása. Nem értem, hogy miért butítanak le mindent, hiszen korábban is sikerült a gyerekeknek elsajátítani az irányítást.

      A codot nem is tudom mióta választották meg az év játékának, egyébként tényleg egyre zs kategóriásabb részeket készítenek. A gamestar kivételével, minden újság éles kritikát fogalmaz meg ezzel a játékkal kapcsolatban.

      Nálam most a biztosítékot a WOWP csapta ki, és az other world csapata, azt még elviselem amikor a gameszar az egekbe pontozza,de amikor egy “függetlennek” mondott csapat szintén felmagasztalja, és “szinte nem tökéletes” játéknak nevezik azt a öhm mosottsz*r játékot, már tényleg a véget jelenti.

  3. cheatergs szerint:

    X-nél állítólag nem történt semmilyen tesztelés. Úgy adták ki, ahogy éppen állt, mert már/még pénzt akartak látni belőle. Nem tudom mennyire pletyka, mivel fórumon olvastam, de a végtermék inkább mellékterméknek hat, szóval nem kizárt. Nem játszottam vele, ám a hsz.-ekből kiolvasva nem is a glitch-domb az probléma elsődleges forrása, hanem amit az eltemet. Egy teljesen új, cseppet sem működő rendszert gányoltak össze, ami kiöli az X-ek eddig se zseniális, de legalább valamilyen hangulatát. Ahelyett, hogy vizuálissá tették volna az excel-táblázatokat (én tényleg összeírtam pár javaslatot, amit be akartam írni a fórum erre kihegyezett topicjába, de azóta se jutottam el a regig), összebohóckodtak egy toolbartól mentes, animált menürendszert, amiben a játékos többet rohangál, mint a maradék időben űrhajózik.
    Ezt fokozva – és emiatt nincs eszemben játszani vele – pofátlanul kevés hajó szerepel, ami különösen az M2-nél magaslik ki. Szerintem fele sincs az AP-ének, márpedig egy rebootnak, ami a játék univerzumának egy fejlettebb idején játszódik, el kéne kápráztatnia. Ehelyett nem hogy mennyiséget, de minőséget se kapunk, mert inkább nem írom le, hogy festenek azok a hasábdobozok. Meg se próbálkoztak egyedi dizájnokkal, amit annak ellenére jelentek ki, h az X3 hajói nem egyszer szembántóan idétlenek.

    A CoD-nál az egy még bejött, mert valóban valami újítást hozott a shooterek közé, a 2-nél már vakartam a fejem, hogy mit miért csinálok az egymásra torlasztott scripthalmazok között, míg az MW-t az első pálya után jutalmaztam a mindenható shift dellel. Az adrenalinpumpát alapból ki nem állhatom (QTE, időre menő feladatok kiirtani valók), arra az agyatlan bespidezett ringlispilre viszont beállva se fogok vágyni.
    GotY díj, mint ilyen (még) nem létezik és nem is létezhet hivatalosan, ezért majd’ minden nagyzoló újság osztogat, de fölugorva wikire a dettó semmit nem érő online oldalak között hatszor jelent meg a CoD MW2 és BO, mint év játéka. Mellesleg felbukkant a Starcraft 2 is ebben a titulusban… arról azt hiszem máris elárultam a véleményem. S hogy őszinte legyek a Skyrim sem érdemli meg, de végignézve a opciókat, nincs nagyon mire nyomni.

    Az AC-t én az elsőnél kezdve egysíkúnak találtam, benne a legidegesítőbb jelenkori szállal, ami hazavágta a kosztümös fílinget. Aztán ahelyett, hogy összeszedve magukat épkézláb körítést kanyarítva kibővítették volna az interakciót, kiaknázták volna a keresztesháborúk korát; áttették a helyszínt más térbe-időbe, és nekiálltak annak a marhaságnak, ami sokak szerint hűdejó a gonosz keresztesekkel (akik, mint tudjuk nem is olyan gonoszok, csak épp…) meg a megváltó asszaszinokkal (akik persze…). Szerintem meg hűderossz, megfejelve a puhány dramaturgiai rendezéssel.
    Az ügyeletes Black Flagnek értelemszerűen annyi köze van az eredeti orgyilkos szektához, hogy a marketingesek “elfelejtették” kivenni a címből az Assassint a Creed elől. Játékként leheletnyit változatosabb, amúgy ugyanaz a fajta sekélyesség jellemző a behozott elemekre, sőt a főszereplő unszimpatikusabb, mint valaha. Már Altair egy hiteltelen alaknak hatott a mai nyugati gondolkodásmódjával, de vmennyire emlékeztetett egy arabra; Ezióról legalább a Revelationsre el lehetett hinni, hogy van némi karaktere; aztán a 3-asban Connor nem több tölteléknél, ez a mostani csávó meg az alja a gárdának. Mintha casting után a legbénább színészt választották volna, mert csak ő tudja előadni azt a lököttséget, ami az asszaszinokra kéne emlékeztessen a készítők szerint. Egyébként jó lenne tudni, hogy ennyi idő után mitől is Assassin’s még a brand, ha már távolról sem szól semmi olyasmiről, ami a Maszjaf várában egykor élőkhöz kapcsolódna. Ennyi erővel Hussair’s Creed is lehetne, hisz kardja van, éls virtuskodva függetlenséget akar. Netán Ubisoft’s Creed, azt legalább nem kéne magyarázni.

    Az OW-nél nem tudom mennyire függetlenek, én náluk (pakkban a vlogokkal) elsősorban a lehúzó kritikákat bírom, mert azokban rengeteg a poén és azokból érződik az élet. Néha remélem, hogy ezt vagy azt, ami nekem nem jött be, lealázzák ők is, mert jót szórakozok rajta. Hiába, no, az ember szereti mással is alátámasztatni önnön világszemlélete helyességét.=)

    • palacsintaxx szerint:

      Az X sorozat legújabb tagjáról sajnos véleményt nem tudok alkotni. Felakartam tenni, de elijesztettek a kommentek amik az általad említett bughalmazról és optimalizálatlanságról szóltak, úgyhogy várok még vele pár hónapot. Az igazság az ,hogy az egyik kedvens űrszimulátor sorozatom a Star Trek Bridge Commander mellett.

      Na igen a Cod széria. Nálam másképp volt a helyzet mint nálad, mert én az első és a második részt is imádtam. Ugyan a második rész már egyszerűbb volt, a történet mégis szerintem jó volt. A későbbi Cod részek viszont csak bőrlehúzások voltak egymásról. Az év játékai sajnos csak túlzások. Főleg manapság. Éppen pár nappal ezelőtt néztem a Rome 2 Total War tesztet a Pc Guruban, és hatalmasat kellett csalódnom. Mert a szerkesztők, elnézést a vulgarításért, de a szarból akarták kimosdatni azt a játszhatatlan ostoba MI-vel rendelkező bughalmazt. Amit hatalmas összegekért árulnak. 90% feletti értékelést kapott. Tényleg hatalmasat csalódtam megint . Pedig a cikkemben egy korrekt csapatnak neveztem őket, de sajnos vannak elhajlásaik.

      Az Ac vel kapcsolatos írásoddal nem értek egyet. A játékmenet valóban egyszerű volt, és baromira nem tetszett. Viszon a történetet kifejezetten jónak találtam. A jelenkori szál valóban nem valami nagy durranás,de azért a hangulat miatt kellett. Pár évvel ezelőtt talán rendesen kidolgozták volna ,s dupla játékidővel szállítottak volna le egy programot ,de hát manapság a könnyű pénz beszél a kutya ugat. Az meg hogy 4 rész alatt csak egyszerűsödött a harcrendszer, hát no komment. 😀
      A black flag története sem annyira rossz. Hmm én azt élveztem ,de ez az arcade kalózkodás, tényleg nem tetszett. Nagyon szar:P A tartalom, amikkel meg “megtöltötték a játékot” s a játékidő 90% át teszik ki amit 100 órára becsültek (gyors utazás opcióval, sőt talán még anélkül is igazából csak 50-60 óra) egyszerű gyűjtögetés. Amit már a GTA ban utáltam, pedig az is egy sandbox ,de nem élveztem semmit a kagylók összegyűjtésében. Itt mitől lenne más? Ott azt élveztem, hogy voltak izgalmas küldetések a történet jó volt még ha mellék küldik nem is nagyon voltak benne,csak ezek az egyszerű rendőrös,tűzoltós mentős cuccok. A világ élt, és nyüzsgött változatos volt, volt mit felfedezni, de itt? áááh nem is akarok semmit mondani , csak felhúzom magam .

      Az other world csapatának a munkája nekem is tetszik ,deee. Bár lehet ,hogy csak az én véleményem nem egyezik az övékkel, néha hatalmas szarokat magasztalnak fel ők is. Emlékszel talán hogy a Dragon Age 1 et lehúzták, erre a Dragon Age 2 második részét felmagasztalták ők is. Most játszottak a Ryse c Római korban játszódó akció játékkal, ami ugyan gyönyörű s ez 200* elmondták, jó programnak nevezték. Szerintem, egy hatalmas fosadék. Bocsi a csúnya szóért, de olyan szar benne a harcrendszer, és ez a folytonos kivégzés hogy csak na, a történet is no komment kategória…..

      Az meg hogy az egyik tesztelő, minden történetben valami filozófiai mondanivalót talál már picit nevetséges, mivel a játékok többsége egy fiatal korosztálynak készül, így nem mindenben akarnak átadni értéket. Természetesen vannak olyan programok amikre ez az állításom nem igaz ,de néha nevetséges dolgokat lát egy egy program történései mögé. Mikor egyszerű a sztory, főleg a Jedy Academi szériánál hallottakat mosolyogtam meg magamban.
      Persze lehet, hogy én vagyok nagyon kötekedő, és nekik van igazuk.

      Na igen minden ember szereti a saját véleményét más véleményekkel alátámasztani ,viszont ahogy tapasztaltam ,az emberek többsége észérvekre nem hallgat. S hiába kéri ki más véleményét, akkor is azt fogja végig vinni, amit már a legelején eldöntött magában, ha nem kap megerősítést akkor is 😀

  4. cheatergs szerint:

    “Az meg hogy 4 rész alatt csak egyszerűsödött a harcrendszer, hát no komment.”
    Gondolom ezt valamelyik újság írta, mivel én nem.

    Épp ellenkezőnek tartom: az irányítás hat év után is ugyanannyira nehézkes, a mozgás változatlan, a harcoknál pedig még mindig ugyanúgy jelen van a késleltetés a bill. lenyomása és annak teljesítése között. Ebből is látszik, hogy a folytatások nem többek skinnél az alap AC-hez. Behoztak egy-két feature-t, de azok is kidolgozatlanok, monotonok.

    A történetek simán elmennének önállóan, külön játékban. Vegyítve azonban az idősíkok hangulatrombolók, kizökkentenek az adott miliőből. Momentán sztori szintjén a Black Flaggel sincs sok bajom, ahogy Desmond szála szintén vihető, de nem egy játékban egy középkori fanatikus orgyilkos gyülekezettel, akik irtják egymást meg a szerencsevadász kereszteseket.
    No, mindegy, számomra ez így marad.

    • palacsintaxx szerint:

      ““Az meg hogy 4 rész alatt csak egyszerűsödött a harcrendszer, hát no komment.”
      Gondolom ezt valamelyik újság írta, mivel én nem.” ez csaj az én személyes gondolatom volt 🙂 Az egyszerűsödött harcrendszerét úgy értettem, hogy 2 gomb megnyomásán kívül semmit sem kell csinálnod. Van egy counter lehetőséged, és az alap támadás/távolsági fegyver.

      A folytatások valóban nem többek egy skinpakknál vagy mondjuk kiegészítőnél az alap történethez,. Egyáltalán nem fejlődött semmit. Sőt butult, ezt bátran állíthatjuk. Minden szempontból ,egyedül a grafika fejlődött.

  5. TheMightyDonut szerint:

    Nos, megmondom őszintén, először járok itt, mert az internetek ezt a blogot dobták ki, mikor rákerestem a “Gamestar” és a “részrehajló” szavakra, de azt kell mondanom igazad van. Egyre inkább aggódó tekintettel figyelem, ahogy a játékipar rááll a franchise fosásra évente, ahogy félkész bétában kiadják a játékokat, ahogy elvárják, hogy összefossa magát az ember a tavalyi játéktól, amit kiadtak újra, csak hozzácsaptak 2 skint és 3 map-ot. Mindehhez persze hozzájön az általad említett probléma, hogy bizony, meg vannak kenve az újságok, vagy ha nem is, de veszettül részrehajlóak. Ajánlom mindenkinek, hogy keressen rá a Total War Rome 2-re metacriticen és hasonlítsa össze a játékosok és a “hivatásos kritikusok” értékeléseit, hiszen ebből remek képet kaphat a mai “játékújságírás” állapotáról kis hazánkban és azon túl.

    Én Gamestar vásárló voltam rendszeresen ezelőtt 5-6 évvel, most belelapoztam egybe, de bevallom nem bírtam végigolvasni. Nem csak a tesztek egyértelmű részrehajlása, de a tesztek, az írás stílusa borzalmas, mintha 12 éves gyerekek írták volna. A honlapjuk kommentjei szintén erről az intelligenciaállapotról árulkodnak. Néha már komolyan felhúz, ha egy egy cikket elolvasok tőlük, annyira inkompetensek nem csak a témához, de az “újságíráshoz” is.

    Otherworldben többé-kevésbé bíztam eddig, de a WOWP videó után erősen elgondolkoztam én is. Még TotalBiscuit videóit szoktam alapul venni játékválasztásnál, ő ha a játék szar, akkor elmondja hogy szar, és általában megegyezik a véleményünk (ráadásul független, cinikus és poénos is). Amit még ajánlok esetleg az a The Escapist-en a Zero Punctuation, az egyrészt humoros, másrészt még az egyébként jó játékokat is szarrá oltja a srác, kiemelve a hibáikat.

    Ígérem, ránézek majd a blogodra alaposabban, most hogy rátaláltam, manapság a független kritikus az a bizonyos fehér holló.

    • palacsintaxx szerint:

      az igazság az az újságokkal kapcsolatban, hogy elfeledték honnan nőtték ki magukat korábban. Mindegyik mai nagy lap, egy kis apró számítógépes játékokkal foglalkozó lapként kezdte, és csupán annak köszönhették a sikerülket,hogy olyan tesztjeik voltak melyekre az olvasó bizton számíthatott.

      Manapság el anyagiasodtak a mára már “óriássá” váló lapok. Sajnos ez van, tényleg érdemes először vagy megnézni egy független tesztert játék közben (bár a youtube ezt is próbálja ellehetetleníteni) vagy egyszerűen letöltöd a kalóz verziót, kipróbálod a játékot és utána majd ha kijön egy normális bugmentes x+1. kiadása az adott programnak megveszed.

      Remélem a többi cikk is tetszeni fog a blogomon, sajnos játék értékelésből még kevés található ,de igyekszem folyamatosan tartalommal feltölteni a blogot. Sajnos egyedül csinálom, így nehéz lépést tartani minden topickal.

  6. Hawke szerint:

    Teszek a Gamestar külföldről fordított cikkeire, de a DA2 igenis jobb mint az Origins.
    Miféle sztorija volt a DA1-nek? Szedj össze egy csapatot, aztán öld meg a sárkányt. A háttérben sejtetődött valamiféle politikai intrika… de szóra sem érdemes. Ez a mágus vs templomos szembenállás se volt érdekes, sem kidolgozott, főleg, ha a DA2-höz hasonlítom.
    A párbeszédrendszer adta magát, ha inkább a humoros Hawkeot részesítetted előnyben akkor a karakter tényleg mindent elhülyéskedett a nem választható párbeszédek során. Tényleg te befolyásoltad a jellemét. Persze ehhez többször is végig kellett játszani, hogy észrevedd.
    Attól, hogy valamire kijelented, hogy “szar” az nem vélemény, hanem egy baromság. Nem indoklod meg mi volt a bajod a Dragon Age 2-vel csak kijelented, hogy szar volt és kész. Mert neked nem tetszett.
    A harcrendszere pedig igenis előrelépés. Szerencsevadász skillekkel még soha nem szórakoztam így RPG-ben harc közben. Hatalmas élmény.
    Talán a Fallout 3/NewVegas harcrendszere hasonlítható ehhez, de az egy echte fps.

    • palacsintaxx szerint:

      Ha akarod egyébként megmondhatom ,hogy mi a dragon age 2 hibája : Felsorolom. Félig kész játék teljes áron, unalmas mellék küldetések, ugyan érzelmileg jobban kötődtél Hawk karakteréhez, mégis a dragon age origins társai jobbak voltak. A labirintus folyamatosan ismétlődött, a világ zárt és szűk volt, az ellenfelek unalmasak voltak és repetitívek. (Megjegyzem én is megszerettem Hawk karakterét, az inkvizicióban vigyázz spoiler következik most egy mondatban: Őt áldoztam fel az ügy érdekében, mivel emlékeztem ,hogy Flemeth mit jósolt neki a 2. részben) . A dragon age 2 rossz játék, rengeteg játékmenetbeli hibával, történet közepességével. Az elődjéhez nem ér fel, én erre azt tudom mondani amit te a Dragon Age 2 re, a társaid befolyásoltad folyamatosan ,rengeteg tartalom volt benne, amely minőségi szórakozást nyújtott még a játék végigvitele után. A 2. rész minden tekintetben visszalépés volt az elsőhöz. Nem azért mondom, hogy rossz mert nekem nem tetszett. Hanem azért mondom mert a Dragon Age világát szeretem, és éreztem más vele egy időben megjelent játékokhoz képest és az ő elődjéhez képesti hiányosságokat.

  7. Hawke szerint:

    Nem ártana elfejteni ezt a hülyeséget is: régen minden jobb volt. Ostobaság.
    Főleg nem a videó játékok. Tudom mit beszélek, nintendon nőttem fel. Egyáltalán nem volt szórakoztató három pixellel lőni egy két pixeles figurát. Talán 5-6 évesen az volt. De én régen mindig olyan játékélményekre vágytam amiket a mai technika mellett már megkaphat a játékos. Az igazság az, hogy régen minden rosszabb volt, csak a gondatlan gyermek élet megszépíti az emlékeket.

    • palacsintaxx szerint:

      Megjegyzem a második kommentedhez, de még az elsőhöz tartozik, megindokoltam hogy a dragon age 2 miért rossz. A szarságát pedig a történetre értettem, engem nem szórakoztatott, nem volt változatos és fordulatos. Végig lehetett tudni, hogy kire lehet gyanakodni stb.. Én is gyerekkorban nintendón nőttem fel, sőt még comodorom is volt , sőőt játszottam IBM 256, 486 os gépekkel DOS alapú programokkal, win 95 alatt nyomtam a red alertet ect.. ect.. Én emlékszem hogy a street road sorozat első részét mennyire élveztem gyerekként. Akkor még nem kockultam ennyit persze mint manapság, mivel unokatesómnak volt gépe, a nintendót viszont állandóan nyüstöltük. Imádtam a street fightert , imádtam a megament . S igazad van a kép pixeles volt mégis a kor követelményeinek megfelelően rengeteg jó játék jött ki egy időben , évente többször is. Manapság ugyan technikailag jóval előrehaladottabb programok készülnek. Mégis mit kapunk a pénzünkért? Félkész termékeket dlc vel szét szabdalva. Visszaugrok 14 éves koromra, akkor kaptam saját pc-t . Imádtam a Gothic világát “óriási” volt a maga nevében a történet a harc fejlődés és a kraft rendszer a maga nemében zseniális. Azóta minimális előrelépéseket sikerült csak tenni. Vagy emlékszel az Elder Scrolls , esetleg thief sorozatra. Még régebbi játékokat is említhetnék. Red Alert sorozat , esetleg Age of Empires 1-2 része ,az Arx Fatalist még ma se tudom végig vinni, mindig elakadok valahol benne. Sokszor van még manapság is az, hogy a haverokkal előveszünk régi programokat. Régen nem volt minden sokkal rosszabb. Egyszerűen a pénzedért tartalmat kaptál. PL EuroFighter , vagy Elderscrollshoz kaptál egy hatalmas dobozt ,tele mindenféle jóval (igen ezeket szereztem meg akkor eredetiben na) . Most mit kapunk az új játékhoz (kivétel a witcher) nézem a Dragon Age Inquisition dobozom. Egy plasztik dobozt, benne 4 lemezt amiről nem akart pöccre feltelepülni, és egy büdös papír lapot (tényleg fura szaga van) amin a kód rajta van, amivel letölthetem originről a hiányos programot, mivel DLC-n jönnek ki a páncélok és egyéb hasznos dolgot, amiket érezhetően kivágtak az eredeti programból.
      Régen tehát szerintem áll a dolog, jobb volt játékok terén minden. Nem a gyermeki emlékek szépítik meg a dolgokat, egyszerűen jobban élvezted a programokat mint manapság. Engem a “gyönyörű” látvánnyal pl nem lehet megvenni.
      Tudod miért? Azért mert manapság az is alap szolgáltatás . Ami ma szép 5 év múlva rusnya lesz az akkori játékokhoz képest. S akkor majd újra kezded azt hogy régen minden szar volt ? Mert ugye a mai kor akkorra számodra múltat fogja jelenteni 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: