Palacsintaxx blogja

Kezdőlap » Játék » War Thunder bétateszt

War Thunder bétateszt

Follow Palacsintaxx blogja on WordPress.com
2013. december
h k s c p s v
« nov   jan »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Sziasztok!

Az oldalon, egy rövidke összehasonlítást már olvashattok a WT (WarThunder) és a WOWP(World of War Planes) között. Ebben a cikkben viszont szeretném kitárgyalni a War Thundert mint egy teljes értékű tesztben szokás.

War Thunder Teszt

index

Ingyenesen játszható online játékokkal egyre gyakrabban találkozhatunk,ha az internetet böngésszük. Gyakran a különböző oldalak kéretlenül is a képünkbe tolják különböző hirdetések formájában az ilyen programokat. Sajnos ezek közül, igen ritka az ami elfogadható minőséggel rendelkezik,és játszhatóságát tekintve is élvezetes a online játékos számára.

Manapság nagyon divatos a mikrotranzakciós vásárlás. Lassan rájönnek a játék készítő cégek, hogy fölösleges  félkész játékokat kiadni s dlc ben teljes értékű kiegészítésként eladni a kivágott tartalmat. Inkább ingyen piacra dobják, folyamatosan tartalommal töltik fel a programokat, majd a hasznot különböző kis extrák eladásával próbálják bezsebelni. Ilyen apróbb tartalmak például az álca festés,esetleg egy kicsit több xp korlátozott ideig ,egyéb extra ruházatok vagy fegyverek (természetesen ez játékoktól függ). A WT is egy ilyen gazdasági alapokon nyugvó játék. Az átlag ember azt gondolná,hogy ebből a rendszerből a cég hasznot nem szerez. Ami természetesen hatalmas tévedés. Kimutatások szerint csak a játékosok 25% költ el pénzt, mikropayment-es rendszeren belül,de ez egy több mint 3 millió játékost foglalkoztató program esetén ,így is jelentős szám.

tech-tree-germanGerman tech tree (egyes gépeken belül több alváltozat is előhozható)

Az ingyenes játékosok szolgáltatják a fizető játékosoknak az ellenfelet,melyeknek jobb esetben kihívást jelentenek, ezzel ott tartva őket, még több pénz elköltésére ösztönözve.

Ennek köszönhetően, a nagyobb játék cégek egyre tolódnak az ilyen rendszerek felé. Gondolok én itt a korábban megjelent Word of Tanksra ,esetleg a kevésbé jó minőségű,de szintén repülőgép szimulátor WoWP-re.

A korábban IL-2 Sturmovik játék fejlesztésével foglalkozó cég gondolt egyet s piacra dobott egy az IL-2 2.vh repülőgép szimulátoruk alapjaira épülő új játékot, melyet szeretnék nektek bemutatni a következő sorokban.

war_thunder_06

A két fedeles gépektől,egészen a szuperszonikus vadászokig

Aki játszott valaha is hasonló online játékkal nagy meglepetés nem fogja érni. Az oldalon a regisztrációt követően melyet erről a linkről meg is tehettek:http://warthunder.com/en/registration?r=userinvite_7726693 letölthetővé válik a játék kliense. Ez egy több gigás program, így némi időbe telik a telepítése a programnak, de minden percet megér a rá való várakozás.

war_thunder_interview_333959

Az először a hangár fogadja a játékost, ahol a játszható nemzetek alap gépei fogadnak minket (angol,amerikai,német/olasz,orosz,japán). 0. szinten kezdünk,alap kétfedeles, leginkább I.vh gépeinkkel. Szám szerint 3 darabbal. A játékosnak minden nemzetnél egyébként 5 pilóta helye van, amelyet ezüstért feloldhat. Ezt a pénzt ingyen is megszerezheted a játékban,repülőgép harcok után. A pénz szerepe fontos egyébként, hiszen ebből vásárolod az egyre dráguló gépeket,javítod őket,illetve fejleszted.

Amint kiválasztottuk a számunkra szimpatikus nemzetet, rögtön mehetünk akár csatázni is. A csatákért 3 féle tapasztalati pontot kapunk az ezüst mellett. Először is növekszik folyamatosan a profilunk szintje. Minél magasabb a szintünk (ez nemzettől független) annál több kioldható tartalmat kapunk mint például különböző profil képek,extra festés stb. Természetesen ezekért fizethetünk is “arany sasért” de fölösleges. A második fajta tapasztalat pontunk a pilótáinknak megy. Minden pilótánknak egyenként elosztható tapasztalatpontokat oszt a játék, attól függően,hogy milyen jól játszottunk vele. Ezeket a tapasztalat pontokat, különböző fejlesztésekre költhetjük. Például, nagyobb életerő,g erő teherbírás,élesebb szem,gyorsabb töltés,javítás stb.. stb… Minden tulajdonság nagyon fontos a későbbiekben. Hiszen ha pilótánk G erő bírása magas, ezzel párhuzamosan az egészsége is jobb, éles kanyaroknál nem sötétedik el a képernyő,illetve kevésbé lesz fáradékony, és a gépünket is jobban tudja uralni.

war_thunder_screen12

 A harmadik tapasztalati pont,magának az éppen aktuális gépnek megy (melyből “végtelen” számú lehet nálunk,viszont csak annyi aktív gép van a hangárba amennyi pilótánk). Amint elég tapasztalati pont gyűlik össze egy adott gépnél, úgy oldhatunk ki újabb és újabb fejlesztéseket. Fejlettebb töltényheveder (az alap lőszer mellé,mely összeállítása látható pl páncéltörő lőszer,gyujtó,majd páncéltörő megint a hevederen belül) választhatunk ezentúl specifikáltabb hevedereket is. Többcélú,gyújtó,fényjelző(haszontalan,de látványos),páncéltörő(légi,és földi célpontok ellen külön heveder van). Melyeket felcsatolva mehetünk irtani az ellent. Természetesen ezen kívül motor,páncélzat és sok egyéb fejlesztés elérhető még a gépen,melytől nő a teljesítménye, javul a tűzereje, az irányítása stb….

war_thunder05

A játék komplexítása

Maga a játék rendszere rendkívül komplex ,mégis egyszerűnek hat a játékosnak. 3 féle játékmód közül választhatunk. Arcade, Historical Battle,Full realistic. Ezen 3 különböző játékmód nem okoz bonyolultabb magyarázatot. Az első egy arcade irányítást tesz lehetővé, figyelmen kívül veszi a széllökéseket, a sérülések gyengébben hatnak a gépünk irányítására,illetve örök lőszerünk van. Automatikusan töltődik újra. A pilótánk is jobban bírja a strapát. Természetesen gépünk sérülésmodellje itt is pontos és realisztikus, a repülési karakterisztikák is valósak, egyszerűen csak be van építve egy mini segédrobot pilóta ami korrigál helyettünk irányításkor így nem fogsz pörögni forogni és 600 km/h zuhanásnál nem szakad le a szárnyad. Kényszer leszállás itt is lehetséges,kijavítanak a bázisodon. Viszont a háttérben itt is komoly apróságokra ügyeltek a készítők. A gépfegyvernek van szórása, elakad ha túlhevül,eltörik, a pilóta megsérül,ha porzik a tankod, kifogy a benzined,túlmelegedik a motor és leállhat,illetve ha megsérül olaj fröcsög a belsőnézetben a szélvédőre és szinte semmit sem látsz. Van röppálya számítása is a lőszerednek,tehát elég komoly.

War-Thunder

A második játékmód mely a Historic Battle címet viseli, hasonló az elsőhöz. Azzal a különbséggel,hogy nincs célzás segítő rendszered ,a pilóta rendesen fárad, a sérülési modell már teljesen realisztikussá válik,illetve kifogy a lőszered, s ha újra akarsz tölteni, vissza kell repülnöd épségben a bázisra,majd leszállva megvárni amíg a földi személyzet újra tölt. S ami a legfontosabb itt csak 1 géppel mehetsz egyetlen életed van s a gép igyekszik olyan nemzeteket egymásnak ereszteni,amik valóban hadban álltak. Tehát pl német géppel nem nagyon találkoztam japán repülőket irányító játékosokkal.

shot 2013.12.08 17.52.12Ez a kép pedig saját játékomból való. Éppen javíttatni szálltam le amikor berobogott mellém egy tank 🙂 valós méretarányokkal dolgzik a játék.

A legnehezebb mód a Full Realistic ,amely nevéből adódóan egy teljes értékű repülőgép szimulátor. Itt már nincs irányítás rásegítés, nem válthatsz nézetet, csak belső nézetből irányíthatod a gépet, radar sincs. Az hogy mit látsz, s hogy hogyan irányítod az éppen aktuális gépet, teljes mértékben a pilótád statisztikáitól függ ami éppen abban a gépben ül. Egyébként belsőnézetben a műszerek tökéletesen működnek, kell is a pontos magasság méréshez,sebesség megállapításhoz, s hogy betájoljad magad a térképen. Itt nincs segítség, s az igazság az, hogy még a felszállás is nehezedre estek. Én elsőre bevallom lezuhantam,pedig kontrollerrel mentem. Egérrel és billentyűzettel , itt már esélytelen játékos vagy.

Tele tartalommal

A játék maga tele van tartalommal,mely ingen elérhető. Több száz vezethető repülőgép van a játékon belül. Német oldalon több mint 50 gépet számoltam össze. Melyek mindegyike ingyen elérhető. Itt egyébként olasz gépek is megtalálhatóak az egyik ágon. Hihetetlen mennyiségben. A konkurens WoWP elbújhat mellette, neki az összes repülőgépe nem tesz ki annyit mint a WT egy játszható nemzetnél megtalálható gépek talán fele. S ami a legfontosabb ugyan mikropayment alapú a játék,de s itt most egy hatalmas DE van. A legnevesebb gépek ingyen is elérhetőek. Bf-109,B-17,Spitfire,Il-2 stb… Ugyan vannak un. “girft” és “előfizetői csomaggal” megkapható gépek,de ha ezeket nem vásárolod meg, abszolute nem ront a játék élményen.

Maga a program egyébként az I.vh gépektől kezdődően végigvezet minket teljesen a sugárhajtó műves gépekig melyet a játék végén érhetünk el.

Mint írtam a játék tartalommal van megtöltve. A napokban fogják kiadni a Ground Forces modot mely tankokat is tartalmaz . Tehát már a földi erőkkel is harcolhatunk,miközben felettünk az égben igen igen egy szerveren ha akarjuk más játékosok csatáznak, s igyekeznek minket elpusztítani.

Ez az a játék ami lehetővé teszi először, egy szimulátor berkein belül,hogy egy kész kisebb háború tomboljon földön vízen s levegőben egyszerre. Hihetetlen léptékeket tesz . Ehhez még hozzá társulnak a hatalmas több száz négyzetkilométeres pályát. Egyik szélétől a másikig átrepülni percekbe telik. Hajóval, vagy tankkal meg akár fél órákba is átcaplatni. Mindez gyönyörű grafikával fűszerezve. Dinamikus időjárási modellezéssel. Lehet ,hogy éppen köd van,esetleg egy éjszakai csatába csöppensz, tombol a vihar zúg a szél. Ezen időjárási modelleknek fontos szerepe van. Ködben vagy akár ha felhősebb az ég, nem látsz el messzire. Éjszaka pedig szinte az orrodig sem látsz. Ha fúj  szél esik az eső, hatással van a lövéseidre ,illetve a bombáid is célt téveszthetnek (Full real modban ez jobban tapasztalható). Ha felhős az égbolt vagy köd van bombázóval nagyon nehezen látható a földi célpont, alacsony magasságon repülni pedig az ilyen monstrumokkal, kész öngyilkosság.

Hihetetlen pörgős egy légi csata és látványos,de a földi csaták is nagyon élvezetesek ,elég csak megnéznünk egy teszt videót ezzel kapcsolatosan.

warthun

Végső értékelés:

A játék egy fantasztikusan megkreált ingyenes szimulátor,ahol akár 30-30 gép is egymásnak mehet a levegőben egyszerre. A tesztben nem írtam le a játék által nyújtott minden lehetőséget, rátok vár ,hogy ezt felfedezzétek és ki aknázzátok.  Ehhez még hozzájárulnak a földön vívott háborúk ahol oldalanként plusz 50 géppel kell számolnotok így összesen akár 80-80 ember is összecsaphat majd ,amint kijön a Ground Forces mod.

A botok irányította repülőgépek (mert késő éjszaka ilyen eset is előfordulhat hogy meglegyen a létszám egy európai szerveren) ostobák, viszont a légvédelmi ágyúk meglepően jól céloznak. Nem beszélve a hajókról amik önálló erődítmények melyekre akár landolhatunk is ha van olyan repülőgépünk ami képes volt erre anno. (nekem sikerült egy kis repülőgép anyahajóra az egyik pályán, s valóban ott javítottak ki, a hidroplánok pedig a vízre képesek leszállni,ami egy tengeri pályán igazán hasznos lehet)

Pozitívumok

-hatalmas játéktér

-óriási repülhető gépmennyiség

-hamarosan földön s levegőben egyszerre csaphatunk össze

-izgalmas pörgős légicsaták

-Itt a játék tudás számít, nincs arany lőszer

-remekül optimalizálható a gyengébb gépekre is,s szép grafikával rendelkezik

-Rengeteg magyar anyanyelvű és segítőkész játékos az eu szervereken.

-az irányíthatóság könnyű,ám nem lebutított. Játékfokozatonként nehezedik, a későbbiekben pedig ajánlott egy kontroller beszerzése.

-Minden gép s fegyver hangja eredeti.

-Mini rpg elem beépítve a pilóta fejlődéssel,ami hatalmas plusz.

-Egyéni kitüntetések különböző célok teljesítése után,illetve feloldható egyedi nick nevek, melyek a játékban nyújtott teljesítményünkre utalhatnak. Megjegyzem szinte semmi jelentős dologra nem kell igazi pénzt áldoznunk.

Negatívumok

-Néha a játékostársak alpári és gyerekes szócsatái

-apróbb bugok,amik ugyan nem rontanak a játék élményen ,de néha zavaró a crashelés

-Jelenleg nem minden gép kapott még valós repülési modellt ,s a nagyobb bombázóknak nincs kidolgozva a pilótafülke nézete, de ezen igazán nem kell felakadni, mivel még csak béta állapotban van a program.

-Rendkívül bunkó románok és szlovákok, akik ha meglátják ,hogy magyar vagy rögtön különböző jelzőkkel illetnek s rád vadásznak (az én esetemben szerencsére sikertelenül,mert hmm egész jó pilóta vagyok sálálá 😛 ) Szócsatába fölösleges velük bocsátkozni. Eszük sajnos nem lesz több.

A játék az én 10-es skálámon 9 pontot ért el. Hatalmas érzés volt újra a levegőben csatázni az Il-2 sturmovik programok után.

Advertisements

1 hozzászólás

  1. cheatergs szerint:

    A Warthunder az én világnézetemben egy trágyadomb.

    Függetlenül attól, h csak arcade-ben játszottam, így a szimulátor-übermeister oldalát nem láttam, mivel az hidegen hagyott.

    A Warthunder előnyei a konkurenciához képest, h jobban néz ki, jobb a fizikája, okosabb taktikázást igényel (kempelés és rush váltogatása kötelező, nem véletlenül nem szólnak be 1másnak a játékosok – EU-szerveren legalábbis), sokkal több a pálya, a közösség nem a másikat fikázza (nincs idő chat-spamre), és nincs friendly fire (aminek alapnak kéne lennie minden ilyen játékban).

    Az összevetés a WOT-tal részemről annyiból áll, h a WOT-ot pár nap után letöröltem, annyira átláthatatlan és játszhatatlan volt; ezt meg egy hét után az irritáló RNG-je miatt.

    A WG-hez hasonlóan a Gaijin dettó élvezettel, nyalókaként szopogatja a szövetséges biason belül is a szovjet-életérzést.
    Ezt megtoldották azzal, h felsőbb tierekbe való tankokat minősítettek T1-be valónak (T-50 egy troll-tank ott, ahol van).
    A német tankok vitán felül használhatatlanok: kezelhetetlenek, páncélozatlanok, pocsék tűzerejűek, lassúak.
    Míg a szovjet ágból kevesebb csatával már a T2-es T34 1942-ből hiányzott pár XP, addig a német oldalon több csatával még a T2-t se lehetett elérni.

    Következő lapát, h a csapatokat nem a tank-tierek alapján lövik be, hanem a játékos szintje alapján. Tehát soha többet nem lehet harcba gurulni kezdő tankokkal, mert hiába lépünk be BT-5-tel, a gép úgy veszi, h már elértük a T-34-et, harcoljunk csak olyanokkal, akik szintén megugrották a T2-t. Ők viszont eleve a csúcs-tankjukkal fognak belépni, úgyh első áldozatként az ember kénytelen váltani maximumra.
    Kérdem én, h akk miért is léteznek a tierek, ha nem az elkülönítés miatt?
    Párhuzamként ez a szemét logika annyit jelentene a szennyvíztelep WOWShipben, h a T3 fílingjét élvezni akaró player Kawachival “meccselhetne” a T8-as Tirpitz-cel.

    Nem beszélve, h rengeteg pénzkidobásra rákényszerítenek, amiért soha nem használt tankokat is meg kell venni pusztán a létszám miatt, h tovább lehessen lépni fentebbi tierbe.
    Bónuszként legénység itt is kötelező minden tankhoz, a lá WOWShip, csakh itt nem jár hozzájuk instant, hanem IRL-zsetonba kerül újat toborozni, ha nem akarjuk játékon belüli pénzért cserélgetni a legénységet.

    A nehezebb osztályok itt is uolyan mostohán kezeltek, akár a csatahajók a WOWShipben. A T3-as Tigris javítása drágább, mint a T4-es max. tankvadász Jagdpanzer 4-5-nek, miközben a használhatóságuk nem egy kategória, a lomhaságát a páncélzata nem ellensúlyozza a közelharcra kényszerülés miatt, ahol már kisebb kaliber is átviszi. Csak azért, mert heavy, ami láthatóan büntetendő a light-mediumnak kedvező MMO-kban.

    A sebzésrendszer uolyan elszabott, mint a WOWShipben (hiába zöld a célkeresztem 100m-en, akk is lehet undamaged – hála a meghatározhatatlan szórásnak -; két egymást követő lövésnél a második általában nem létezik a gép szerint, mind1 hova céloz a player), emellett értelmetlenné teszi a nagy lőtávú harcokat (fák és dombok takarása miatt miatt mázli ki találja meg előbb a másikat, így mindenki inkább közelebb megy, ahol a könnyebb osztályok is átütik a nehezebbeket).

    A cheatereknek a homokozó itt is garantált: domb mögül kapnak ki (visszajátszásnál látszik, ah átrepül a talajon a lövedék); bomba tőlem 50m-re megöli a full hp-s közepes unitomat; semmiből mellém teleportálnak a 100% visibilitys medium tankok; 20mm-es spaa frontból szedi ki a T34-et 200m-ről).

    Tisztában vok vele, h ennyi idő kevés a beható megismeréshez, rengeteg opciónak a funkciójára sem jöttem rá (a repcsiknél épp csak pár csatát toltam), viszont én úgy vok vele, h a készítőknek kell megszerettetni velem a játékukat, nem nekem magammal. Ezt nálam nem tudták elérni, mivel én többet vártam a címtől, úgyh részemről ennyi volt az ismeretségünk.

    Nagyon minimális eséllyel, ha – évek múlva – behoznák a csatahajókat, adnék még neki egy második lehetőséget.
    Hasonszőrű gammák közül talán még az Armored Warfare-rel teszek egy próbát, bár abban sem reménykedek.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: