Palacsintaxx blogja

Kezdőlap » Anime/Manga » Anime » Initial D 1-5. stage.

Initial D 1-5. stage.

Follow Palacsintaxx blogja on WordPress.com
2014. május
h k s c p s v
« ápr   jún »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Sziasztok!

Még mindig tart a vizsgaidőszakom ,de ma este találtam egy rövid időtartamot ,amikor a tanulás béklyójából szabadulni tudok . Éppen ezért ,a tegnapi kritika után gyorsan a kedvetekért egy újat is összeütöttem.  Na de miről is van szó? Neem nem, most nem sci-fi sorozatot szeretnék nektek bemutatni. Valami más felé kalandozunk a mai napon . Egy autóversennyel kapcsolatos animációs sorozatot mutatnék be nektek. Amely az első 5 évadot tartalmazza. A folytatásra kattintva eltudjátok olvasni, a teljes bejegyzést!

 

Initial D Saga
/Initial D 1-5. stage/

cover anime-mp3

Nos az Initial D mangáját Shuichi Shigeno készítette, ami először a Young magazin folyóirat közölt 1995-től. A sorozat rögtön hatalmas sikert ért el a szigetországban, és USA-n belül. Ez nem is volt csoda, hiszen ebben a két országban az utcai autós versenyek,  japánban különösen a driftelés (amit mi magyarok leginkább a need for speed pc játék sorozat keretein belül tapasztalhattunk meg) hatalmas kultusznak, és népszerűségnek örvendenek már évtizedek óta.  A képregény lapjain a drift versenyzési stílus dominál. Aki nem ismerné ennek a jelentését, mindjárt egy rövidke kis magyarázatot is fűzök hozzá.

Drift: sportág maga nagyon hasonló a rally-hoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerékmeghajtású autók és azok pilótáinak művészete. A műfaj, vagy inkább a portág gyökere egyébként egészen az 1960 as évekre vezethető vissza japánba. Na azt hiszem ennyi elég is volt a történelem órából. Hmm ha láttátok anno  Halálos Iramban c film Tokiói futam epizódját tisztában lehettek, hogy miről is van szó.

1_20080223_230748

Az Initial D hatalmas népszerűségének köszönhetően, hamarosan egy anime adaptációt is kapott, amelyet First Stage (23 rész) alcímmel fémjeleztek 1998-ban. A sorozat a manga feldolgozása, ahol is megismerkedhetünk a főszereplőnkkel Fujiwara Takumival. Tipikusan egy átlagos középiskolás fiú, aki minden reggel apja Toyota Corolla AE86 Truenoján száguldozik a Gunma régió egyik hegyi útján, hogy időben kézbesítse a családi tofu üzlet megrendeléseit. Alapvetően a srácnak semmi műszaki érzéke nincs. Még a kocsija típusát sem ismeri rendesen, egyetlen egy dologhoz ért. Az pedig nem más mint a vezetés. Ezt a tudást apjának köszönheti,aki fiatal korában az egyik legjobb utcai versenyző volt, és fiát is tudat alatt arra ösztönzi, hogy minél jobb pilóta legyen.

Takumi közömbös minden versenyzési forma, sőt még az autók iránt is, egyik éjjel azonban barátjának (Ittsuki) sikerül kirángatnia egy éjszakai versenyzésre. Csupán nézőként vesznek részt a futamon, de végül mégis valahogy Takumi a versenypályán találja magát, ahol hatalmas győzelmet sikerül aratnia. Ezzel meg is alapozza a hírnevét, hiszen a 86 os már 98-ban is egy igen aggastyán autó volt. A történet egyébként innentől kezdve felveszi a sablon szálat. Egyre jönnek a nehezebb ellenfelek a jobb és gyorsabb autókkal ,akikkel Takuminak folyamatosan meg kell küzdenie.

17162Ittsuki 1 évad.

A helyzet viszont mégsem ilyen egyszerű. Maguk a versenyek alapvetően és a sorozat előrehaladása is mint írtam sablonszerű. Viszont rengeteg töltelék anyag van benne,amelyek már komolyabb témákat pedzegetnek. Több romantikus szál is fut a sorozat alatt, és talán Takumié a legdurvább ha fogalmazhatok így. Erre viszont később térek ki.

A sorozat első évadának grafikai megvalósítása is érdemel pár szót. Nem véletlenül írtam, hogy az első évad, hiszen minden későbbi évadban más-más grafikai stílussal próbálkoznak. Mit lehetne mondani? A karakterek ábrázolása alapvetően szép lenne, de a fej és a beszéd leanimálása pocsékra sikerült. Amikor a karakterek ajkait, pontosabban fejét meglátjuk, nekem rögtön egy csuka jutott az eszembe, amelyik levegőért kapkod. A kocsik teljesen 3D CGI-vel lettek megkreálva, kivétel a belsőnézet. Nos szerintem ez már akkor is hatalmas hiba volt a készítőktől. Egyszerűen nem olyan szépek, egy kézzel rajzolt autóval jobban jártak volna. A fizika is rémesen pocsékra sikeredett a számítógép kreálta futamok alatt. Az ember a kanyaroknál úgy érzi, mintha az autók súlytalanok lennének, és pont a közepükön , egy hurkapálcikával lennének átszúrva akörül a tengely körül forgatnák őket be a kanyarokon. Az évadok alatt egyébként a fizika nem változott érezhetően ,rengetegszer használnak fel korábbi jeleneteket, csak a Tureno mellé egy másik sablont illesztenek rá a régi ellenfél autójára.

Ennek ellenére az Initial D első évada kifejezetten élvezetesre sikeredett. A versenyek hangulata, a szereplők személyiségei mind remekül ki lettek dolgozva. Alapvetően egy nagyon tetszetős kis sorozatot sikerült összekalapálnia a Avex és a Media Asia stúdióknak. A zene ó istenem a zene, valami fantasztikus az első évad alatt . Végig a 90 es évek disco hangulatát idézik ezek a számok. A sorozat openingjében és az endingjében , pedig egy tényleges video klippet kapunk. Ennek az évadnak lett a legjobban sikerült zenéje . Amelyet itt meg is tekinthettek.

A hangulatot hozza, az utolsó 2 videót érdemes megnézni egyébként. Initial D készítésénél közreműködött Tsuchiya Keiichi is, akit lényegében a drift királyának és feltalálójának tartanak.

Na de volt ám folytatása is a sorozatnak. Az első évad sikerén felbuzdulva, szinte azonnal megjelent az Initial D Second Stage alcímet viselő második évad. Amely alapvetően egy 13 részes ova sorozat.  A second stage lényegében közvetlenül az első évad folytatása, anime időintervallumon belüli időkihagyás nélkül. Miután Takumi legyőzte Takahashi Ryosuke-t, a Redsuns csapatkapitányát, immáron hatalmas hírnévnek örvend. Mindenki csak őt szeretné kihívni és legyőzni. Ennek ellenére azonban a hozzáállása mit sem változik, és reggelente apja autójával tovább szállítja a tofut.  Azonban Gunma térségében feltűnik egy Mitsubishi Lancer EVO-kból álló csapat, az Emperor Team, akik le akarnak győzni minden csapatot a környéken. Vezetőjük Sudo Kyoichi egy Lan Evo III-al, akinek van némi elintéznivalója Takahashi Ryosuke-vel. Sorra verik is az embereket, a legyőzött csapatok logóját pedig kettévágva felragasztják a hátsó szárnyra… Így haladnak sorra a csapatokon, míg végül megérkeznek Akinára, és tudomást szereznek a 86 osról.

indexIttsuki evolve 😀

Nos igen ebben az évadban sem maradunk izgalmak nélkül. Az anime egyébként itt már váltott . Rengeteg “apróbb” változtatást vezetett be. A grafika “feljavult” már ha annak lehet nevezni. Fiúk lányok , egy valami biztos ebben az animében. Ittsuki minden évadban ,csak egyre rondább lesz. Szerintem csak rondább lett, itt már a CGI kezdi teljesen átvette a hatalmat amely majd a 3. évadra csúcsosodik ki igazán látvány terén. Érdekes valahogy egyébként emberközelibb lett a karakterek ábrázolása. Személyiségre nem sokat változtak, hiszen az animén belül is csak napok hetek telhettek el . A versenyzés tovább folytatódik. A romantikus szállak tovább bonyolódnak. Kiderül Takumi barátnőjéről pár apróbb dolog, pontosabban az, hogy ki az a férfi akit apucinak nevezett az első évadban. Meg kell mondanom, ez remek húzás volt. S Takuminak is egyre nehezebb próbákat kell kiállnia, mind érzelmileg mind a versenypályán. . Annyit elmondhatok, hogy barátunk nem lesz mindig nyertes az 5 évad alatt.

hqdefaulthopp ez még első évados kép

A zenék is változnak, illetve kapunk egy új openinget és endinget. Hmm sajnáltam kivételesen, hogy a korábbi discos számok helyét átveszi a japán rock. (Pedig én egész életemben a rock zenét részesítettem előnyben.)  Mondjuk úgy, hogy azért még nem hallgathatatlan a futamok alatti zene, még kifejezetten kellemes a fülnek. Erről az évadról legyen elég ennyi. A lényegi változásokat leírtam. Valamennyit egyébként külsőre az autók grafikája is fejlődött. Illetve immáron Takumi is kitekintget más pályák felé, hogy legyőzze azoknak a hegyi ösvényeknek a “királyait”

El is értünk a 3. évadhoz, amely milyen meglepő Initial D Third Stage címet kapta. Ez csak egy egy részes hmm mozi film,amely 2001ben jelent meg, ebben az évben egyébkén megjelent egy másik a történetbe szervesen illeszkedő Initial D 2 részes ova is amely az Extra Stage címet kapta, és időrendben a 2. és a 3. évad közé helyezhető el. Azonban itt a főszereplők az Usui hegyén megismert Impact Blue versenyzőpáros. Ajánlott megnézni rögtön a Second Stage után.
Nos a Third Stage hmm mit is írhatnék róla? Kezdjük a rajzolással. Ismét érezhetően változott , Itsuki ismét rondább lett . S a történet is egy hatalmas minőségbeli váltáson ment át ezen “évadon” belül, amely később kihat a többi általam megtekintett évadra is. Ez pedig a következő: Verseny orientált lesz az anime. Az eddig megtapasztalt slice of life elemek szinte teljesen kiirtódnak az animéből, és versenyről versenyre követhetjük nyomon főszereplőnk. A Speed Stars csapata teljes mértékben háttérbe szorul, csak egy-egy rövidke jelenet elejéig tűnnek fel . A romantika mondhatni kihal a sorozatból. Bár eddig sem volt egy nagy was is das 2 hölgyeményt kivéve. Általában a lányok egyetlen tulajdonsága amiért a srácok beleszeretnek ,ezen a sorozaton belül : “nice body” most pontosan idéztem. A nőknél pedig ahogy tapasztaltam itt a kocsi dominál. Így érthetően ezek a kapcsolatos se tartanak 2-3 randinál tovább. A legviccesebb az volt, amikor egy korábbi jelenetben ,az egyik hölgyemény felajánlja a szüzességét a verseny tétjeként 😀 no comment. Az ilyen nevetséges húzások mindig mosolyra fakasztanak ,de inkább sírni lenne kedvem, mert akkora hülyeségek, hogy az már nekem fáj.

images

Jajj igen a történetről is írnom kéne valamit. Takumi, és Ittsuki  számára közeledik az érettségi, és ezzel együtt a középiskola vége is. Még nem tudják, mit szeretnének csinálni az iskola után. Egyik alkalommal Takumit felhívja Takahashi Ryosuke és felkéri, hogy csatlakozzon az újonnan szerveződő csapatába,amely a D project nevet kapja. (Gondolom innen a manga neve.)

*********************************Spoiler alert****************************

Mielőtt döntést hozna, Takumi úgy gondolja, ideje revansot venni a múltkori vereségéért, ahol is Sudou Kyouichi könnyedén megverte a szétégett motor miatt. S 86 osába egy igazi bika motor kerül, az apja jóvoltából . Hát igen a vén kecske mégsem olyan vén mint amilyennek mutatja magát.

*********************************Spoiler vége******************************

Nos ezalatt az 1 rész alatt olyan sok dolog nem történik. Láthatunk egy futamot ,meg ugye megkapjuk az új motort is az autóba.

Nos 2004-et írunk jó pár év telt el a harmadik évad óta , így ideje volt egy újabb Initial sorozatnak. A Fourth Stage mint írtam fentebb ,egy hatalmas váltáson megy keresztül. A grafika  ” megint javul” . A sorozat pedig teljes egészében verseny orientált lesz ettől a pillanattól kezdve. Nem történik semmi köztes cselekmény, versenyről versenyre járunk, ahol is a D project aratja a győzelmeit szépen sorban, s egyre nagyobb hírnévre tesznek szert.  A korábbi 90 es évek hangulatát árasztó discot majd a később bevezetett picit rockosabb de még kellemes életérzést átadó zenét teljesen lecserélik JAPÁN MULATÓS ZENÉRE . Legalábbis nekem ez jutott eszembe először amikor meghallottam azt a sz*rt amit benyomtak a futamok alá. Egyébként a végén még mindig kapunk egy komplett video klippet, attól függetlenül, hogy a zene pocsék.

initial-d-fifth-stage-ep-1-000-614x345

Itsuki igen igen, megint rondább lett egy fokkal. Szegény srác, hmm egyre jobban sajnálom őt. Egyébként ebben az évadban már felnőtt mindenki. Hiszen a srácok leérettségiztek. Ittsuki a benzinkúton dolgozik főállásban ahol is megcsapja a szerelem szele. Takumi pedig főállásban sofőrködik ,esténként pedig versenyez a Project D csapatában. Az igazság az ,hogy fogalmam sincs mikor alszanak ezek a srácok. Sőt az anime nézése közben megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy napközben mit csinálhatnak ? Mármint megértem ,hogy este nagyon menő versenyezni meg minden ,de dolgozni meg aludni is kéne nem ? 😀

Feltűnik egy rivális 86 os is egyébként, amely újabb izgalmakra ad okot.

A negyedik évad számomra hatalmas csalódás volt, hiányzott belőle az első évad hangulata. Talán a legpocsékabb az eddig megjelent összes évad közül. Éppen ezért majd a kritika végén külön értékelem őket.

222

Na de vége lett a 4. évadnak eltelt jó pár év ,de tényleg jó pár év . A Fifth Stage -re egészen 2012-ig kellett várnunk, és csupán 14 részt tartalmazott az új évad. Na de mi is történik ebben az új évadban? Takumi apja egy új autót vásárolt, egy Subaru Imperzát, amely gyönyörű kék színben pomázik. Takumi megkapja a 86 ost az apjától ,miután tönkre verte apuci a fiacskáját egy versenyben. Természetesen a vén rókának az a terve, hogy a fiút hozzászoktatja majd az új imprezához, ezzel tovább csiszolva csemetéje képességeit ,de ebben az évadban, nos nem fogjuk sokat látni a kék ördögöt. Maradunk a 86 osnál. Takumiék sorra nyerik továbbra is a versenyeket, itt is verseny orientált marad az anime, mégis valahogy sikerült egy kis humort csempészni ebbe az évadba ,és némi közjátékot is kapunk így nem éreztem olyan üresnek az ötödik évadot. Valahogy olyan volt, mintha kezdené megtalálni a sorozat a gyökereit.

Initial-D-Fifth-Stage-episode-1-screenshot-048 Initial-D-Fifth-Stage-Episode-2-43Igen igen, a kocsi itt már ilyen effectet is kap 😀

A zene és a grafika. Hát a mulatós japán zene maradt ,a grafika most kivételesen szebb lett, és nem rondább,de lehet, hogy a szemem már hozzászokott az Initial D hez. A sorozat egy versennyel ér véget, amely nem fejeződik be teljesen. Az utolsó futamot, az Initial D Final Stage mozifilmre tartogatják, amely idén kerül majd a filmvászonra .

Végső értékelés:

Az Initial D sorozat minden hibája ellenére, nálam egy erős 7,8 pontos értékelést ért el. Az első évadára bátran adnék 9 pontot, a másodikra csak 8 at. A harmadik maradna 7 ponton, a negyedik évada szerintem csapnivalóan rossz. Arra egy gyenge 6,5 pontot adnék, míg az ötödik évadra bátran adhatnék akár 8,5 pontot is.  Igyekeztem mindent leírni és belefoglalni az írásomba amit csak észrevettem és lehetett.

Köszönöm a türelmed ,hogy elolvastad a kritikát. A véleményed a kommentek között szívesen várom. Ha esetleg nem találod meg az évadokat külön, a részei elérhetőek 1-4 -ig egy magyar ftp szerveren, amelynek az elérését már leírtam a crest of the stars kritikán belül, illetve az 5. évad indavideóra fel van töltve , feliratosan.

Mára ennyi voltam. Sziasztok!

ui: ha valóban autóversenyes animét szeretnétek nézni, jó alternatívaként a Capetát ajánlom figyelmetekbe.

Reklámok

7 hozzászólás

  1. -=DEO=- szerint:

    Jobban utána járhattál volna a dolgoknak. A sorozat 1998-ban indult, legalábbis az anime. A rajzolás természetesen nem a legszebb, de mindenképpen egyedi, sajátosnak mondható a korszakában. A járművek pedig direkt lettek kiemelve, és az akkori technológiákhoz képest nagyon is jónak mondható a megjelenítés.
    Ha megfigyeled a karakter fejlődést a sorozatban, valamint azt, hogy Takahashi Ryosuke alapból úgy indít, hogy a Red Suns csapatával mindenkit le akar győzni a saját pályáján, de Takumi miatt ez egyből kudarcba fullad. Továbbá az első évad alatt tanusított tehetsége miatt mondhatni kiszemeli őt, és azt tervezi, hogy beveszi a csapatába Keisuke mellé. Majd idővel elérünk a 4. évadhoz, ami a sorozat egyik mérföldköve. Ez már lényegében a versenyzésről szól, közelebbről bemutatva azokat. A pályafelméréstől kezdve a különböző problémákon át a végső taktika kifejlődéséig. Persze volt amikor a szerencsén múltak a dolgok, de ez is benne van 🙂
    Zeneileg a sorozat összes évada teljes mértékben hű az Euro Beat stílushoz, így nem értem miféle rockos zenéről hablatyoltál, valamint mi zavart a 4. évad zenei aláfestésén??? Ugyan olyan EuroBeat mint a többi!!!
    Egyébként mindenképp dicsérendő, hogy a rajzolási stílus láthatóan sokat fejlődött, míg elnyerte végső formáját.

    • palacsintaxx szerint:

      Szia!
      A kommentedhez annyit fűznék hozzá, hogy vagy szövegértelmezési problémáid vannak, vagy csak figyelmetlenül olvastál. Azt írtam ,hogy a manga indult 1995 -ben, majd amikor az animére kezdtem rá térni 1998 as évszámot jelöltem meg az első évaddal kapcsolatosan 🙂 Az euro beat stílust nem ismerem, az én fülemnek discos volt , a folytatása pedig zúzósabb rockosabb zene. A megjelenítés ízlés kérdése 🙂

  2. -=DEO=- szerint:

    Nem volt semmilyen szövegértelmezési problémám, a dátumot csak azért emeltem ki, hogy figyelembe kéne venni az akkori, esetünkben felhasznált technológiát, és annak színvonalát. A sorozat alatt soha nem szólt rockosabb zene. Időnként felcsendült ugyan az a pár dallam egy-egy elektromos gitárból, de az attól még nem rock.

    Eurobratről:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Eurobeat

    Igen, a Eurobeat egyfajta pörgős disco stílus a ’80-as évek közepétől. Mára lényegében ha jól tudom csak Japánban és Olaszországban maradt fenn a stílus, avagy máig adnak ki válogatás albumokat. Ennek a zenének van egy jellegzetes hangzása, található közte pörgősebb, és lágyabb, lassabb dal is.

    Kiemelném, hogy az első évad nagy ereje maga a meglepetés amit maga az egyik főhős rejtett ereje hordoz magában. Továbbá, hogy betekintést enged a magánélet hétköznapjaiba is, ezáltal az emberi kapcsolatokba. Habár nem ez hordozza a sorozat valódi erejét, éppen ezért is apránként ez a háttérbe szorul a negyedik évadra. Persze ott is megtalálható bizonyos részekben, de visszafogottabban. Láthatóan jobban ki vannak dolgozva a versenyek, valamint a végkimenetelek okozatai. Minden ellenfélnek megvan a saját ereje, és éppen ezért jelentenek kihívást a D projectnek, valamint folyamatosan fejlődnek a főszereplők is ha figyelmesen végig kíséred a sorozatot. Pl. Takumi az első évadban azt sem tudta mitől megy egy autó! 😛

    • palacsintaxx szerint:

      Tehát alapvetően nem tévedtem, mivel discot jelöltem meg, azon belül egy alfaj . A grafikára vonatkozóan annyit mondanék, hogy ízlés kérdése megítélni. Hiába hogy akkoriban csúcs technikának számított még a CGI (bár láttunk szebb rendelt videókat is már korábban) kifejezetten ronda , rajzolt autókkal jobban jártak volna. A véleményed többi részével nem vitatkozom, mint írtam egyéni ízlés megítélni mindezt. .
      A “Jobban utána járhattál volna a dolgoknak. A sorozat 1998-ban indult, legalábbis az anime. A rajzolás természetesen nem a legszebb, de mindenképpen egyedi, sajátosnak mondható a korszakában. ” részt pedig nem értem, hiszen semmi olyat nem mondtál a kommentedben amit nem írtam volna le. Max a zenei stílust soroltad be pontosabban .

  3. Getta0422 szerint:

    Kösz hogy ajánlottad a capetát 33 nál tartok de imádom 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: